Logo ontwerp tips voor uw bedrijf: Hoe maak je een logo dat mensen zal opvallen?

logo ontwerp delft
 

Bij het ontwerpen van een logo voor uw bedrijf is het belangrijk te denken als een klant. Wat zullen ze zien als ze uw logo zien? Hoe zullen ze reageren? Zijn er andere logo's die op het uwe lijken? U hebt een logo nodig dat al deze vragen en meer beantwoordt. Een echt effectief logo moet op zichzelf staan, zonder dat er andere symbolen of woorden nodig zijn om te beschrijven wat het is. Bijvoorbeeld: als u een dierenzaak heeft, is het laatste wat u wilt een menselijk of dierlijk gezicht dat naar klanten staart. Uw logo moet puur abstract zijn. Het maken van een effectief logo kan voor sommige bedrijven ontmoedigend en zelfs frustrerend zijn. Maar met een beetje onderzoek, zorgvuldig nadenken en een aantal strategische ontwerppraktijken kan iedereen een indrukwekkende merkidentiteit creëren die zich onderscheidt van andere bedrijven en potentiële klanten aan zich bindt. Hier zijn enkele tips om u op weg te helpen:

Wat maakt een goed logo?

Het belangrijkste dat u uit dit gedeelte kunt halen is een duidelijk begrip van het doel van uw logo. Het logo voor je dierenwinkel hoeft er niet uit te zien als een pootafdruk of een hond, maar het moet wel de essentie van het bedrijf overbrengen. Laten we dit samen doornemen. U wilt begrijpen wat u met uw logo wilt bereiken. Wat wilt u uw klanten vertellen? Wat moeten ze weten?

Als u een winkel in dierenbenodigdheden opent en u wilt dat uw logo op een hond lijkt, dan is dat waarschijnlijk het logo dat u zult kiezen. Maar als u iets abstracters wilt, zoals een pootafdruk, kunt u nog steeds de essentie van uw bedrijf overbrengen. U moet alleen weten dat als u een winkel in dierenbenodigdheden opent, uw logo geen hond hoeft te bevatten.

Waar vind je inspiratie voor je logo?

De beste logo-inspiratie komt van je logo-ontwerp. Begin met brainstormen over de kenmerken van uw logo. Denk vervolgens na over uw doelgroep en wat zij van uw diensten of producten willen en nodig hebben. Zo krijgt u een beter idee van hoe uw logo eruit moet zien.

De plaats die u kiest om te brainstormen en inspiratie op te doen, kan ook van invloed zijn op uw logocreatieproces. Sommige brainstormruimtes zijn openbaar, waar u kunt rondlopen met een notitieboekje en wat inspiratie kunt opdoen, en andere zijn meer gericht, zoals een privékantoor waar u een bureau kunt neerzetten en wat visuals kunt ophangen.

Onderzoek uw publiek

Denk bij het brainstormen over je logo-ontwerp na over wie je logopubliek is. Je wilt dat je logo memorabel is, maar ook begrijpelijk voor iedereen die het ziet. Als u wilt dat uw logo memorabel is, moet iedereen die het ziet begrijpen waar uw logo voor staat. Onderzoek wie uw klanten zijn en wie u wilt aantrekken.

Wie zijn de mensen die u wilt aantrekken met uw logo-ontwerp? Hoe zit het met hun behoeften en wensen? Hoe zit het met hun interesses? Hoe zit het met hun gewoontes? Dit onderzoek zal u helpen een logo te creëren dat uw klanten aanspreekt en ook de buitenwereld aanspreekt.

Wees niet bang om feedback te vragen.

Ten slotte, wees niet bang om feedback te vragen over je logo. Wanneer u meerdere variaties van uw logo maakt, kunt u inzichten van uw klanten krijgen die bij het ontwerpen alleen misschien niet naar voren komen. Klanten zijn vaak bereid om feedback te geven op je logo-ontwerp als je het ze vraagt. Zorg voor een aanmeldingsformulier op een centrale plek in de buurt van uw logo-ontwerpstation waar u gemakkelijk bij kunt.

U kunt ook aangepaste stickers of borden maken die u in de buurt van het logo-ontwerpstation kunt achterlaten waarop iets als dit staat:

  • "We willen graag uw feedback over ons logo! U kunt uw feedback achterlaten door uw visitekaartje in deze doos te deponeren, of u kunt dit aangepaste feedbackblad gebruiken. Bedankt!

Wil je feedback geven over ons logo ontwerp in Delft doe dat dan hier.

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *