De grootste fouten die nieuwe ontwerpers maken

Webdesigner Apeldoorn
 

Laat de angst om te falen je niet tegenhouden. Omarm het en werk door het proces om te verbeteren. Als je ergens niet in slaagt, ligt het antwoord recht voor je neus. Volg deze tips om deze fouten niet te maken als nieuwe ontwerper: Zoek hulp. Werk samen met anderen; creëer een toegankelijker ontwerp door samen te werken met gebruikers die feedback kunnen geven op een idee of implementatie. Hierdoor worden je ideeën ook moeilijker te negeren en makkelijker te veranderen. Door vanaf de eerste dag manieren te vinden om je ontwerp toegankelijk of gebruikersgericht te maken, ben je al een stap voor op andere ontwerpers in je bedrijf die zich misschien niet bewust zijn van de impact die hun keuzes kunnen hebben op het leven van mensen. Denk na over wat eindgebruikers nodig hebben voordat je een oplossing voor hen ontwerpt. Test verschillende versies van je ontwerpen en blijf itereren tot je iets vindt dat werkt voor alle betrokkenen.

Wees niet bang om feedback te vragen.

Dit is de grootste fout die we nieuwe ontwerpers zien maken. De beste ontwerpers weten dat ze niet alle antwoorden hebben, en ze weten dat ze open moeten staan voor feedback. Vragen om feedback betekent niet dat je idee slecht is of dat je een slechte ontwerper bent; het betekent dat je wilt leren en verbeteren. Het is belangrijk te onthouden dat je geen ontwerp maakt om indruk te maken op andere mensen. Je maakt iets dat je wilt gebruiken en dat anderen gaan gebruiken. Vraag het de juiste mensen. Wees niet bang om andere ontwerpers, je manager, je klanten of eindgebruikers om feedback te vragen. Maak het hen gemakkelijk om je feedback te geven. Je kunt ook online enquêtes opzetten, zodat je feedback van alle betrokkenen kunt verzamelen als onderdeel van je ontwerpproces.

Controleer achtergronden voordat u iemand aanneemt.

Een betrouwbaar team is de sleutel tot succes op elk creatief gebied. Helaas worden mensen vaak ten onrechte aangenomen voor banen die bepaalde vaardigheden of ervaring vereisen. Voordat u ooit aan een project begint, moet u ervoor zorgen dat alle teamleden over de vaardigheden beschikken die voor de betreffende taak vereist zijn. Het overslaan van deze stap kan ertoe leiden dat u tijd en geld kwijt bent aan het opleiden van de verkeerde mensen. Met zoveel verschillende banen en industrieën is het gemakkelijk om per ongeluk iemand aan te nemen die niet gekwalificeerd is voor een project of functie. Dit is vooral gevaarlijk als u werk uitbesteedt of een eenmalige opdracht uitvoert. Als u werk uitbesteedt, zorg er dan voor dat alle mensen die u inhuurt over de vereiste vaardigheden beschikken. Dit kan moeilijk te controleren zijn, maar het is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen om problemen in de toekomst te voorkomen. Ook de plek waar u zit doet ertoe. Zoekt u een webdesigner in Apeldoorn dan zitten hier andere voor- en nadelen aan dan wanneer u zoekt in Amsterdam.

Zorg ervoor dat alle teamleden akkoord gaan met het ontwerpproces voordat het werk begint.

Te vaak hebben we teams zien beginnen zonder dat iedereen het eens was met het proces. Wanneer dat gebeurt, wordt vaak de interpretatie van het proces door één persoon gebruikt. Dit kan leiden tot miscommunicatie, conflicten en frustratie. Om dit te voorkomen moet u ervoor zorgen dat iedereen in het team het eens is met het proces voordat het werk begint. Dit omvat zowel ontwerp- als niet-ontwerprollen zoals projectmanagers, senior managers en klanten.

Conclusie

Een product ontwerpen dat toegankelijk is voor alle gebruikers met alle soorten handicaps is een uitdaging. Een product ontwerpen met de behoeften van gehandicapten in het achterhoofd is nog moeilijker. Een product ontwerpen dat goed genoeg werkt voor iedereen is bijna onmogelijk. Een product ontwerpen dat bruikbaar genoeg is voor iedereen is bijna gegarandeerd een mislukking.

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.